15.08.2011

Przygotowanie kobiet do porodu:

Prawidłowy oddech przeponowo-relaksacyjny jest niezbędny przy porodzie. Oddychanie przeponą powoduje rozluźnienie mięśni brzucha, dzięki czemu podczas skurczów porodowych macica może zająć więcej miejsca, co w konsekwencji zmniejsza ból. Trening RSA biofeedback uczy nas jak rozluźnić swoje ciało, wypracować i wykorzystać nawyk oddechu przeponowo-relaksacyjnego, który możemy uzyskać podczas systematycznego treningu. Metoda RSA biofeedback jest bardzo prosta i przyjemna a przede wszystkim skuteczna i bezpieczna.
Utrwalony nawyk prawidłowego oddechu przeponowo-relaksacyjnego u kobiet ciężarnych ma wiele zalet:

  • Jest instrumentem samoregulacji i samoznieczulenia,
  • Jest niezbędny we wszystkich okresach porodu,
  • Uczy adekwatnego zachowania w czasie porodu,
  • Zwiększa efektywność właściwych skurczów porodowych,
  • Umożliwia i ułatwia świadomą, szybką regenerację sił w przerwach między skurczami,
  • Pomaga kontrolować parcie,
  • Pomaga doprowadzić do prawidłowego rozwarcia szyjki macicy,
  • Zmniejsza ból przy skurczach,
  • Polepsza krążenie krwi matki i dziecka, zapobiegając niedotlenieniu czy zamartwicy dziecka,
  • Służy profilaktyce, obniżeniu ryzyka i zapobieganiu urazom okołoporodowym,
  • Służy szybkiej regeneracji po porodzie, wydłużeniu okresu karmienia piersią.